Marketing Management

Marketing Management

School of Management, Erasmus Universiteit Rotterdam

Iedereen is een consument. Dat is een belangrijk gegeven in het marketingonderzoek. De groep academici van het departement van Managementwetenschappen zet zich in voor het begrijpelijk maken van theorieën en ontwikkelingen binnen dergelijk onderzoek. Zij doen dat door het gesprek aan te gaan met zowel stakeholders als een algemeen publiek, via actieve bijdragen aan online magazines en LinkedIn, media-optredens of  het zelf ontwikkelen van educatieve (en vaak humoristische) vlogs.    

Deze relatief jonge groep wetenschappers speelt een centrale rol als het gaat om het delen van informatie over managementwetenschappen. Zij richten zich hierbij op ondernemers, zakenleiders en management-studenten, maar ook op het algemene publiek, zeker wanneer zij hen iets kunnen bijleren over hun rol als ‘consument’. Zo werkt deze groep aan haar ambitie om marketingwetenschap op een begrijpelijke en bruikbare manier beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen.

De erkenning van het Pilotfonds Gewaardeerd!  levert een bijdrage in het opleiden van de volgende generatie jonge wetenschappers in het bedrijven van wetenschapscommunicatie en maakt verbetering in kwaliteit van mediaproducties zoals vlogs mogelijk.

Enkele websites:
RSM Discovery
RSM – How retailers can influence the walking speed of customers
Linkedin – Stefano Puntoni

Penvoerder:
Stefano Puntoni, professor

Andere groepsleden:
Anne Kathrin Klesse, associate professor
Jason Roos, associate professor
Bram van den Bergh, associate professor

Foto van dr. Bram van Bergh die een mini-college in een supermarkt